Wednesday, October 25, 2017

Ska det vara såhär? (should it be like this?)

När något så enkelt som att vila upp sig under ett sjukdomstillstånd, att komma upp på hästen igen, ska vara så svårt?
Så fort man blir sjuk så är det ingen dom vill ta ansvar för en. Då får man klara sig bäst man kan? Ska det verkligen vara Så?
-Socialen vägrar hjälpa mig, då dom tycker min man ska försörja mig och strunt i sina "privata utgifter (avbetalningar och räkningar och hyra). Så han ska alltså sätta sig hos kronofogden för min skull?
-fick precis avslag på min ansökan hos försäkringskassan då jag är för frisk för att få aktivitetsersättning.
- och att få någon ersättning för att jag år arbetslös och söker ett arbete? Jag har ALDRIG haft ett jobb, så då kan man ju inte ge mig ersättning för att jag är arbetslös eftet ett arbete
Som sagt, ingen vill ta ansvar och jag bollas fram och tillbaka.
Nu MÅSTE jag alltså börja plugga igen för att inte gå under ekonomiskt. Även om jag inte har ork till det. Jag har knappt ork till att ens leva.
Ska världen vara såhär? Man måste fånga upp människor i ett säkerhetsnät innan det blir såhär. Innan man hamnar mellan stolarna!

English: 

When something as easy as resting in a state of illness, getting up on the horse again, should it be so difficult?
As soon as you get sick, nobody wants to take responsibility for one. Then you are left to make it on your own? Should it really be so?
-Social refuses to help me, since they think my husband is going to support me and  not care about in "private expenses (payouts and bills and rent). So he should sit at the bailiff for my sake?
- Just now my application at the insurance fund got rejected, as I'm too healthy to get disability money. 
- and to get any compensation because I'm unemployed and looking for a job? I have NEVER had a job, so you can not afford me compensation because I'm unemployed for a job
As I said, no one wants to take responsibility and I'm bouncing back and forth.
Now, I have to start study again, not to go under economics. Even though I'm not in the strenght to . I'm barely able to even live.
Should the world be like this? You have to catch up people on a safety net before this happens. Before you end up between the chairs. 

No comments:

Post a Comment