Friday, October 20, 2017

Jag är inte så annorlunda ändå (I'm not so different at all)

Fick höra för någon dag sedan att jag inte är den enda i klassen som gått in i väggen pga skolan. Jag som hela tiden tänkt att alla andra i min klass är så starka och duktiga som orkar med pressen och all stress det innebär. Och att jag bara är en förlorare och att jag är misslyckad son inte ENS klarar av att plugga.
Men jag hade tydligen lite skev och fel bild av sakerna. I stort sett hela klassen mår psykiskt dåligt numera och klarar inte av stressen.
Så... Jag var inte den enda. Jag kraschade bara lite tidigare än andra.
Det här får mig att inte känna mig lika ensam och misslyckas. Jag är ju inte Det!

English: 

I heard a day ago that I'm not the only one in the class who entered the wall because of school. I always think that everybody else in my class is so strong and talented that can cope with the press and all the stress it implies. And that I'm just a loser and I'm failour that can not handle to study. 
But I obviously had some disturbed and wrong picture of things. Basically, the whole class is mentally bad now and can not cope with stress.
So ... I was not the only one. I just crashed a little earlier than others.
This makes me not feel as lonely and failing. I'm not! 

No comments:

Post a Comment