Thursday, December 06, 2018

skengravid (my body thinks im pregnant)

Ja, vad ska man säga. Tog ut min pstav för ca 3 veckor sen, fick min mens. Sen jag tog ut pstaven så har vi haft skyddat sex, men en olycka hände. Kondomen gick sönder under samlag. Tog ett akut ppiller, men nu känns det som om jag skulle vara gravid, men diffusa symptom. Så som: svullna och ömma bröst, magont och hunger. Men tror det är alldeles för tidigt för att man ska kunna känna av symptom. Enligt min beräkning är jag i vecka 3 (om jag skulle vara gravid). Dom andra gångerna jag varit gravid har jag känt av symptom först i ca vecka 5. Så ja, jag tror nog jag är skengravid.
Får helt enkelt vänta och se när min mens dyker upp.
Utöver det så är det inte lång tid kvar tills vi flyttar nu, och jag har känt mig allämnt Hypomanisk, så har fått ta vid behovs medicin i flera dagar nu. Lär får göra samma när vi flyttar/har flyttat.

English: 

Yes, what can one say. Took out my implant for about 3 weeks ago, after that my period came. After I removed the implant, we have protected sex, but an accident happened. The condom broke during intercourse. Took an acute birth control pill, but now it feels like I would be pregnant, with diffuse symptoms. Such as: swollen and sore breasts, stomach pains and hunger. But think it's far too early to feel symptoms. According to my calculation, I am in week 3 (if I should be pregnant). The other times I have been pregnant, I have felt symptoms around week 5. So yes, I think I'm fejk pregnant. 
Simply wait and see when my period pops up.
Otherwise to that, there is not a long time left until we move now, and I have been kinda Hypomanic, so have been taking medicine for a few days now. Will have to do the same when we move / have moved. 

No comments:

Post a Comment