Monday, November 05, 2018

Mixad (mixed)

Jag är helt klart i en bladepisod (mixad).
Jag har sovit ca 2 timmar inatt efter att ha vridit och vänt på mig som en ål i sängen blandat med rastlöshet, överaktiv hjärna och ångest. Och med tanke på att jag sovit så lite borde jag vara trött, men det är jag inte. Och jag är irritabel som fan. Hamnade i stort sett i bråk med en klasskamrat idag (ja, jag drog iväg till skolan) när han påstår en helt klart felaktig sak om bipolär (när vi höll på med det i ett grupparbete), och jag påpekade att så var inte fallet enligt forskning. Men han visste ju bäst eftersom hans döda bror hade bipolär sjukdom. Jag valde att inte lägga mig i utan hänvisade till forskning.
Och nej, ingen i min klass vet att jag har Bipolär sjukdom, även om man kanske kan gissa sig till att jag har psykiatriska besvär (med tanke på mina ärrade armar...) men jag anser att dom har inte med det att göra, och jag väljer ut med omsorg vilka jag berättar för.
Nu ska jag i alla fall dricka lite johannesört och se om jag får bukt med min blandepisod, eller i alla fall får sova lite efter dagens eskapader. 

English: 

I'm obviously in a mixed episode (mixed).
I have been sleeping for about 2 hours after switching and turning to me like an eel in bed mixed with restlessness, overactive brain and anxiety. And the fact that I slept so little, I should be tired, but I'm not. And I'm annoyed as hell. Had a lot of trouble with a classmate today (yes, I went to school) when he claims a clearly wrong thing about bipolar (when we did it in a group work), and I pointed out that this was not the case according to research. But he knew best because his dead brother had bipolar disorder. I chose not to argue but kindly referred to research.
And no, no one in my class knows that I have a bipolar disorder, though you may guess that I have psychiatric disorders (considering scars on my arms ...) but I think they dont have anything to do with that, and I choose carefully who I tell.
Now, I'm going to drink a little St. John's wort, and see if I can dea with my mixed episode, or at least sleep a bit after today's escapades.

No comments:

Post a Comment