Tuesday, December 11, 2018

Julen närmar sig (christmas is closing in)

Julen börjar närma sig och med det så kommer ångesten. Eller är det kanske en deppig period på väg?
Rösthallucinationerna gör sig i alla fall påminda, eller så är jag bara extra medveten om dom just nu, och jag känner mig lite smått paranoid.
Eller så kanske det bara är en övergångsperiod tills jag börjat vänja mig vid den här nya miljön.
Kan vara så att nu har extasen över lägenheten börjat mildra ner sig och då kommer insikten in över hur pass ensamma och utsatta vi är egentligen. Som tex, nu har vi ont om pengar, och inte ordentligt med möbler heller, så * kommer få ordentlig mat den här månaden eftersom hen jobbar och sliter, så får jag leva på nudlar och näringsdrycker fram tills löning

English:
Christmas begins to approach and with that the anxiety comes. Or is it perhaps a depressive period on the way?
In any case, the voice hallucinations are reminded, or I'm just extra aware of them right now, and I feel a little bit of paranoid.
Or maybe it's only a transition period until I get used to this new environment.
Could be that now the ecstasy of the apartment has begun to mitigate itself and then the insight comes in how lonely and vulnerable we really are. As for example, now we have money, and not properly with furniture either, so * will get proper food this month because he work and struggle, so I can live on noodles and nutritional drinks until money comes.

No comments:

Post a Comment