Thursday, December 27, 2018

Trötthet, mens, PTSD och översexuell (Tierdness, period, PTSD and oversexual)

Den här konstanta tröttheten som jag har under dagarna håller i sig, och har ju kommit på att sista tiden så har jag varit dålig med mina näringsdrycker och även vitaminerna,så har börjat med de igen så vi får se om det ger med sig, eller om det bara är årstiden som påverkar.
skrev i ett tidigare inlägg om att jag var skengravid, och sen senare att jag började känna mig deppig, det var mensen som var på väg. Hade min mens och var riktigt rejält deprimerad (med hormoner hejt vilt), det gick över när mensen tog slut.
Sen kan det ha varit en "följd-episod" också. Det är något jag lärt mig i utbildningen vad det gäller Bipolär sjukdom; en episod följer den andra. Få man en episod så kommer det komma en till. Kan ha varit en "mini-depression" (i samband med min mens) som kom efter min hypomani (i samband med flytt). Men det känns stabilt på den fronten. Det som oroar mig mer är att jag börjat uppvisa symptom av PTSD igen. Tror det kan vara stressrelaterat.
Har även varit orolig att jag påvisat symptom av mani sista tiden (såhär under julhelgen), men har inte direkt varit uppåtvarvad. Det som varit mer besvär är att jag varit så in i norden kåt och översexuell. Det kan vara ett starkt symptom på att en mani är på väg, men det är bara det symptomet som varit. Men det är ju i stort sett tid för mig att ha ägglossning nu (eftersom jag inte ha preventivmedel), så inte så konstigt att jag är översexuell, och sen drar igång *.
Ska även försöka få igång bättre rutiner här för mig så jag kan få saker gjort under dagarna, så har en bra kalender som jag pysslar med för tillfället.

English: 

This constant tierdness that I have during the days stays on, and has come to the conclusion that lately I have been bad with my nutritional drinks and also the vitamins, so have started with them again so we'll see if it gets better, or if only the season affects.
Wrote in a previous post that I thought I was pregnant, and that I later started to feel depressed, it was the period who were on the way. Had my period and was really very depressed (with hormones going wild), it went over when the period ran out.
But it may have been a "sequel episode" as well. It's something I learned in the education regarding Bipolar Disease; an episode follows the other. If you get an episode then another will come. May have been a "mini-depression" (associated with my period) that came after my hypomania (associated with the moving). But it feels stable on that front. What worries me more is that I started showing symptoms of PTSD again. Think it can be stress related.
Has also been worried that I have demonstrated symptoms of mania last time (like this during the Christmas holidays), but have not been directly hypomaniac. What has been more inconvenient is that I have been so damn horny and overexual. It may be a strong symptom of a mania being on its way, but it is just the symptom that has been. But it is mostly time for me to have ovulation now (because I do not have contraceptives), so not surprisingly that I am overexual, and then I fire * up also.
Should also try to get better routines here for me so I can get things done during the days, so have a good calendar that I am currently working on. 

No comments:

Post a Comment