Wednesday, April 24, 2024

Påverkan på njurarna

Så trött på att behöva vara min egen läkare, när det är jag som är patient! 
Har haft dubbel uvi, uttorkning av koloskopin, dåligt vätskeintag och sekundär svält, massor med ipren som påverkar njurarna för att jag har värk i gallblåsan, och dessutom högt blodtryck och diabetes.... massor med faktorer som sänkt mina njurvärden mer än någonsin förut! 
Ändå är det helt okey enligt vården! De har aldrig varit såhär låga under 15 års tid. 
Blir bara insatt på mer medicin för att skydda njurarna, mer blodtryckssänkande och ökning av diabetes-medicin, och extra kontroller på Litium som då påverkar också. 
Litium är den medicin som hjälpt bäst efter 13 års tid med massor av olika stämningsstabiliserande som inte fungerat och ECT som grillat min hjärna och gett mig "hjärnskador". 
Naturligtvis påverkar Litium mina njurar och min sköldskörtel så in i norden när det blir för högt, vilket är väldigt lätthänt i koncentrationen tydligen. 
Är bara så trött på att vara sjuk fysiskt och psykiskt, och upprörd att ingen verkar ta åt sig av allvaret och det komplexa i den här historien....

No comments:

Post a Comment