Thursday, July 11, 2019

Uppföljning av anfallen (monitoring the attacks)

Nu har jag fått akutremisser efter att jag varit på akuten fler gånger. Har fått 8 anfall under ca 3 veckor och fått göra en skiktrötgen av hjärnan och nu även EEG, där jag fick ett anfall också.
Jag får svar om ca 2 veckor vad EEG visade. Det känns nervigt, och uppenbarligen hade jag gått och spänt mig över det här och gått på restbatteri för jag sov i ca 17 timmar efteråt.
Min chef är nu också informerad om det här, och jag har sagt som till alla andra att de misstänker att det är epilepsi, och att jag har medicin för det.
Oavsett om det är somatisk epilepsi, eller om det är psykisk epilepsi, så får jag ändå anfall, och det är ingen som behöver veta den bakomliggande orsaken.
Det känns ändå bra på jobbet numera, det känns som om jag kommit in i gänget på arbetet, och som om jag börjar känna mig bra där, trots mina anfall. Och jag hoppas och tror att dem ska förlänga mitt kontrakt där.
Nu ska jag faktiskt ta och sätta mig och plugga lite, och förbättra mitt minne lite grann. 

English: 

Now I have received emergency recitals after I have been to the emergency room several times. Has received 8 seizures for about 3 weeks and has had to make a tomography of the brain and now also EEG, where I got a seizure too.
I get answers about 2 weeks what EEG showed. It feels nervous, and obviously I was tense over this and went on a residual battery because I slept for about 17 hours afterwards.
My boss is now also informed about this, and I have said to everyone else that they suspect it is epilepsy, and that I have medicine for it.
Whether it is somatic epilepsy, or if it is mental epilepsy, I still get seizures, and no one needs to know the underlying cause.
It still feels good at work nowadays, it feels like I have entered the gang at work, and as if I am starting to feel good there, despite my attacks. And I hope and believe that they will extend my contract there.
Now I should actually take and study a bit, and improve my memory a little bit.

No comments:

Post a Comment