Saturday, July 13, 2019

Mixad? (Mixed?)

Åååh jag vet inte vart jag ska börja någonstans. Det är så mycket som virvlar omkring i mitt huvud. Jag är nog kanske i en blandepisod, jag känner mig uppåtvarvad men har väldigt mycket ångest och tänker ibland på självmord.
Det är så mycket på jobbet också, och så mycket som händer privat med anfallen, och prat om att vi kanske ska bli fler i familjen snart. (Vilket jag är överlycklig över)
Jag känner mig ärligt talat vilsen vad det gäller jobbet. Känns som om jag inte ens gått en utbildning. Allting är som bortblåst i huvudet känns det som. Men det är bara en overload. Och troligtvis att jag har prestationsångest då jag har majoriteten av ansvaret på jobbet nu, då jag går med två som är nya och som jag får hjälpa en hel del. Och där dom vänder sig till mig med saker. Och jag som redan hade press på mig själv innan från min sida.
Känns bara slm att det ät väldigt mycket som händer nu och jag har fått vatten över huvudet. Har återigen samma känsla som förut; att jag behöver sätta mig och läsa igenom ALLA kursböcker. Och det är skitbra att jag då är i en mixad period och ska vara på jobbet, men inte direkt som att jag kan sjukskriva mig i morgon då det är helg. Får helt enkelt ta en sak i taget, minimalt med intryck (så gott det går) och sömn (vilket jag inte kommer få mycket inatt) och återhämtning. Och eventuellt plugg när jag är ledig.
Och jag blir förvirrad av att läsa min egen text här.....

English: 

Oh yeah I don't know where to start anywhere. It's so much like swirling around in my head. I am probably in a mixed episode, I feel upset but have a lot of anxiety and sometimes think about suicide.
There is so much at work too, and so much is happening privately with the seizures, and talk about maybe we should be more in the family soon. (Which I'm happy about)
I honestly feel lost in the job. Feels like I haven't even attended an education. Everything is as blown away in the head it feels like. But that's just an overload. And probably because I have a performance anxiety because I have the majority of responsibility at work now, when I go with two who are new and who I get to help a lot. And there they turn to me with things. And I who already had pressure on myself before on my part.
It just feels like there's a lot going on now and I've got water over my head. Again have the same feeling as before; that I need to sit down and read through ALL the course books. And it is good that I am then in a mixed period and should be at work, but not immediately as I can take sick leave tomorrow when it is weekend. May simply take one thing at a time, minimal with impressions (as good as possible) and sleep (which I will not get much tonight) and recovery. And possibly study when I'm free.
And I get confused by reading my own text here .....

No comments:

Post a Comment