Sunday, June 30, 2019

Ytterligare anfall (more attacks)

Jag har fått ytterligare 3 anfall efter att jag var på akuten. Inte lika kraftiga dock. Min psykiatriläkare är dock väldigt tveksam till att det här ska vara psykogent, och var inte så väldans glad på läkaren på akuten, och uppmanade mig att söka akut igen om inte anfallen minskar.
Fick dock berätta för min arbetsledare om det här, men jag sa att läkaren på akuten misstänker att det är epilepsi och att jag fått medicin för det. Det är ju halva sanningen även om det inte är hela.
Nu ska jag bara berätta för min chef också, och hoppas att hon inte sparkar mig.
Jag är livrädd för att få ett nytt anfall och har i stort sett brytit ihop efter varje gång. Jag förlorar ju faktiskt kontrollen över min egen kropp. Men nu har jag gjort ett armband där det står "anfall" på, utifall det skulle hända ute bland folk.
Utöver det så har det psykiska måendet försämrats igen, jag var hypoman under ca två dygn under veckan men nu känns det som att det vänder och börjar gå nedåt.

English: 

I've had another 3 attacks after I was in the emergency room. Not as powerful though. However, my psychiatrist doctor is very doubtful that this should be psychogenic, and was not so fond of the doctor in the emergency room, and urged me to seek emergency again if the attacks did not decrease.
However, I got to tell my supervisor about this, but I said that the doctor in the emergency room suspects that it is epilepsy and that I received medication for it. It is half the truth even if it is not the whole.
Now I'm just going to tell my boss too, and hope she doesn't kick me.
I am terrified of getting a new attack and have broken down after each time. After all, I actually lose control of my own body. But now I have made a bracelet where it says "seizure", in case it would happen out among people.
In addition to that, the psychic mood has deteriorated again, I was hypomanic for about two days during the week but now it feels like it is turning and starting to go down.

No comments:

Post a Comment