Saturday, May 04, 2024

kalldusch

Hört mycket forskning om kalldusch/kallbad, att det hjälper blodtrycket, sänker blodsockret, bränner dåligt fett och ökar andelen bra fett som hjälper kroppstemperaturen och tillsist, ska hjälpa psykisk ohälsa. 
Testade mig första kalldusch idag, sittandes ner och med en till person i rummet, så jag inte tuppa av eller når. 
Rådfrågade även min husläkare först, och enligt h*n var det okey så länge inte mitt blodtryck började tippa och dala och samma med blodsockret, och inte för ofta. Allt inte varje dag. 
Det var inte så farligt som jag trodde, mer att sitta och andas och när det började kännas ordentligt i huden att det var kallt, då stoppade jag. 
Får se om det här har några bättre hälsoeffekter på mig, märkt att jag får väldigt mycket ångest över min kropp, och det faktum att jag ställt in mig på att när man opererar så hittar muskler tillbaka till varandra än vad fett gör. Och nu är det bara 25 dagar innan jag ska träffa kirurgen för utvärdering. Om jag kan göra operationen även fast min kropp är trött. 
Och nu känns magen värre än någonsin. Och samma med avföringen, så fort jag äter en måltid så blir det så otroligt hårt bajs att jag inte alltid får ut det. Och magen känns stor, nästan som stt det get motsatt effekt av av att träna..... 
Vi får se om en månad....

No comments:

Post a Comment