Wednesday, July 04, 2018

Lägenheter (apartments)

Jag och * bor ju hos hans föräldrar efter att det sket sig med lägenheten vi hyrde tidigare. Men nu har vi börjat söka lägenheter på egen hand via olika bostadsförmedlingar. Vilket är svårt då man egentligen behöver ha minst 10 år i kötid för att kunna söka lägenhet, då det är så många som söker lägenheter.
Nu har vi bara haft en jädrans tur att vi ens fått gå på en visning av en lägenhet, då vi endast har 7 år i kötid, men vi söker ju lägenheter så långt utanför själva centrala Stockholm som vi kan. Det är en ganska stor lägenhete för att vara en etta, men det duger perfekt för oss, och den ligger ganska så centralt och har det mesta i närheten.
Nu när jag loggat in på hemsidan så ser jag att vi hoppat ner från plats 22 till plats 6 i kö. Spännande! Jag kan knappt sitta still när jag skriver det här, då jag är så exalterad! 

English: 

I and * live with his parents after we got troulble with the apartment we rented earlier. But now we have begun looking for apartments on our own through different housing agencies. Which is difficult when you really need to have at least 10 years in the queue to be able to search for an apartment, as there are so many people looking for apartments.
Now we have only had a giant luck that we even had to get a view of an apartment, since we only have 7 years in the queue, but we are looking for apartments as far outside of central Stockholm as we can. It's a quite big apartment to be such smal, but it's perfect for us, and it's quite central and has everything close.
Now that I logged in on the website, I see that we jumped from place 22 to place 6 in queue. Exciting! I can barely sit still when I write this, cuz I'm so excited!

No comments:

Post a Comment