Monday, July 23, 2018

Dem senaste två veckorna (The last two weeks)

Dem senaste två veckorna så har jag tagit det väldigt lugnt, sovit bra och ätit bra. Inte brytt mig om klockan, när jag går upp och när jag lägger mig. Vilket i sig inte är så bra när man behöver rutiner (vilket är och kan vara viktigt i den här sjukdomen). Men men... Det har varit jävligt skönt i alla fall!
Har även umgåtts med folk. jag har träffat mina föräldrar, umgåtts med *s syster, träffat mina vänner och nu även träffat en kamrat som också är Bipolär, och hennes dotter.
Jag fick väldigt bra kontakt med L när vi gick i samma kurs i skolan, och vi klaffade precis när vi skulle göra en skriftlig uppgift i skolan som grupparbete. Det var ungefär som att vi var båda helt synkade och helt inställda på uppgiften. Den vart grym efter att vi var klara och läraren uppskattade våra uppgift. Dock så kan vi ha överpresterat lite grann då det bara var en E-uppgift.
Sen efter det så har vi haft väldigt bra kontakt och utbytt en del erfarenheter. Om inte annat så känns det skönt att umgås med henne!
  Vi upptäckte även idag att vi i stort sett bor grannar! Visste ju att hon bodde i samma område som mig men inte så nära. Då kan det bli många fikadejter! Och Ls unge verkar gilla mig också så det känns skönt.

English: 

For the past two weeks have i taken it very calmly, slept well and eaten well. I dident bother me when i got up and when i went to bed. Which itself isent so good when you need routines (which is and can be very important with this illness).
Well well... It has been damn soft at least! 
Have also meet up with people. I met my parents, hang around with *s sister, met my friends and i also met a friend who also is Bipolar, and her daughter.
I got very good contact with L when we went to the same cours at school, and we just matched when we were going to do a written assignment in school as a group work. It was almost like we were both completly synchronized and completly set about the task. It went awesome after we were done and the teacher appreciated our task. However, we may have overpriced a little bit since it was just an E task.
After that, we have had very good contact and exhanged some experiences. If nothing else, it feels nice to hang out with her!
  We also discovered today that we generally is neighbors! I knew she lived in the same area as me but not so close. Then it can be many coffee dejts! And L's daughter seems to like me too, so it feels nice. 

No comments:

Post a Comment