Saturday, April 20, 2019

Klar med APL (Finnish with the APL)

Jag är äntligen klar med min sista APL.
Det har varit skönt men jobbigt som fan. Jag har varit hypoman två gånger redan under perioden och har sömnbrist. Undrar lite grann också om personalen märkt av på mig att jag har psykiska diagnoser då dom sagt anföranden. Dessutom så snackade dom skit om mig till chefen, dock hade dom inget vettigt att komma med, men jag vart deppig av det. Ska inte vi i personalen hålla ihop? Vi behöver inte vara bästa polare men vi kan ändå samsas på jobbet anser jag. Men även flera i personalen verkar tycka att jag gör ett bra jobb eftersom dom ville att jag skulle komma och jobba där. Aja, jag ska försöka att inte ta åt mig av deras skitsnack.
Dessutom börjar jag gå lite smått panik. Snart är jag klar med utbildningen och jag ska ju kunna allting nu. Tänk om jag inte kan allting och en patient råkar illa ut pga mig?
Troligtvis är det jag som nojjar och har perfektionist beteende igen. Att jag måste och ska vara bäst på det jag gör. Känner dock att jag måste läsa på om allting igen. 

English: 

I'm finally done with my last APL.
It has been nice but hard as hell. I have been hypoman twice already during the period and have a lack of sleep. Wondering a little bit also if the staff noticed that I have mental diagnoses when they said the assumptions. In addition, they talked shit about me to the boss, but they didn't make any sense to come by, but I was sad about it. Shouldn't we in the staff stay together? We do not need to be the best pals but we can still get together at work I think. But also several of the staff seem to think that I do a good job because they wanted me to come and work there. Oh well, I'll try not to take care of their bullshit.
In addition, I start to panic a little. Soon I am finished with the education and I should be able to do everything now. Imagine if I can't do everything and a patient happens to get hurt because of me?
Most likely it is me that worries and have perfectionist behavior again. That I must and should be the best at what I do. However, I feel that I have to read about everything again.

No comments:

Post a Comment