Friday, February 09, 2018

Kört för fullt (giving it all)

Nu har man kört på för fullt med två prov i kursen. Två efter varandra. Jag har som tidigare sagt hoppat över mediciner och sömn och därav gått upp i "små-mani". På något sätt känns det som jag minns saker bättre och kan "plocka fram" saker från min hjärna bättre när jag är stressad, övertrött och inte har tagit medicin. Kanske är det adrenalinet i min kropp pga stressen som sätter igång min hjärna?
Jag lyckades prestera jävligt bra under första provet utan att jag ens märkte det. Min hjärna kändes totalt blank när jag skrev provet. Men jag lyckades ändå få ett A på det!
Andra provet gick det sämre. Dock så mådde jag även sämre under andra provet med sömnbristen och bristen på medicin i kroppen började ge mig abstinensbesvär. Men jag lyckades ändå få ett C på andra provet.
Nu blir det inte lika mycket stress under dom nästkommande veckorna hoppas jag.
Det blir plugg och virkning, och även uppdatering av gamla kurser. Jag har dåligt att minnas tidigare kurser. Kan det bero på att jag varit deprimerad mån tro, och att det här påverkat mitt minne?

English: 

Now you have completed two tests in the course. Two after each other. As I said before, I've been skipping medicines and sleep and been sliding into "mini-mania". Somehow, it feels like I remember things better and can "pick up" things from my mind better when I'm stressed, overtired and have not taken medicine. Perhaps it's the adrenaline in my body because of the stress that kickstarts my brain?
I managed to perform damn well during the first test without even noticing it. My brain felt completely blank when I wrote the test. But I still managed to get an A on it!
The second test went worse. However, I also suffered worse during the second test with sleep deprivation and the lack of medication in the body started to give me withdrawal symptoms. But I still managed to get a C on the second test.
Now there will not be so much stress in the next few weeks, I hope.
There will be some study and crocheing for my bridemaide, as well as updating old courses. I'm bad to remember previous courses. Could it be because I have been depressed, and that this affected my memory?

No comments:

Post a Comment