Friday, March 01, 2019

Psykosomatiska besvär (psychosomatic trouble)

Så jag var på akuten igår, efter att i över en veckas tid känt av yrsel, illamående, kräkningar, trötthet, huvudvärk, hjärtklappning och tryck över bröstet. Läkaren kom fram till, efter noggranna undersökningar och prover, att jag lider av psykiska besvär som uttrycker sig somatiskt. Jag vart ombedd att kontakta min psykiatri för att få komma på snabbare besök. Dom hade inga lediga tider. Så jag får helt enkelt så med dom här besvären, så länge dom inte blir värre.
Jag verkar prestera sämre i skolan nu också, och snart är det APL (arbetsplatslärande), så vi får se hur det här går.
Jag kan ju inte ge upp skolan nu. Inte när jag har så lite kvar.
Och jag trodde mina psykiska besvär hade lagt sig till sist. Men nejdå, nu uttrycker dom sig fysiskt istället. Och jag har ingen jävla aning om vad jag ska göra.

English: 

So I was in the emergency room yesterday, after been feeling for over a week for dizziness, nausea, vomiting, fatigue, headache, palpitations and chest tightness. The doctor came up with, after careful examinations and tests, that I suffer from mental disorders that express themselves somatic. I was asked to contact my psychiatry to get a quicker visit. They had no times. So I simply get to live with these pains and trouble, as long as they don't get worse.
I seem to be performing worse at school now too, and soon it's APL, so we'll see how this goes.
I can't give up the school now. Not when i dont have much left.
And I thought my psychological problems had came to rest. But no, now they express themselves physically instead. And I have no fucking idea of ​​what to do.

No comments:

Post a Comment