Friday, May 05, 2017

Vecka 2 på praktiken

Så, nu har man varit ca 2 veckor på praktik, via skolan, på ett äldreboende.
Vi ska alltså följa vår handledare schema, som en vanlig anställd, bara att vi är där på praktik.
Klarade av första veckan galant med alla timmar inne, och uppgifter utförda som planerat, och kommer bra överens med dom boende.
Så, nu vecka 2 så kraschade jag. Sov inget på 2 dygn, men tog mig ändå till praktiken dessa två dagar och kämpade mig igenom dom, med mycket ångest, men visade inget för "kollegorna" eller ens för dom boende. Jag har tänkt såhär: att min sjukdom är mitt privata, och på en arbetsplats så är man privat med sitt privatliv.
Men nu kraschade jag i allafall. Gick in i en blandperiod och behövde stoppa det innan det vart för sent. Så fick bita i det sura äpplet och sjukskriva mig.
Tillbringar nu helgen ute på landet i lugn och ro (och med tillfälligt höjd medicin).

No comments:

Post a Comment